
Motorlar, teknecilik keyfimizin bilinmeyen kahramanlarıdır. Kesinlikle gerekli olmadıkça nadiren yanlarına gitmek bile isteriz, ancak defalarca hatasız hizmet vermelerini isteriz. Ve kesinlikle yanlış gitmeye başladıklarında onları tanımaya başlarız! Teknecilik zamanımız son derece değerlidir (pahalı olduğundan bahsetmiyorum bile!) Ve tecrübelerime göre, bir süre boşta kalacaksa motorunuzu hazırlamak için biraz zaman harcamaya değer. Teknelerimizi tekrar kullanmaya başladığımızda ortaya çıkmadan önce bu çirkin motor sorunlarını çözmek için şimdi yapabileceğimiz birkaç şey var. Sezonun başında veya sonunda bir motora servis verilip verilmeyeceği sorusu her zaman bölünecektir, ancak hepimiz kış mevsiminin motor bakımının önemli bir parçası olduğu konusunda hemfikiriz. Bunu aklımızda tutarak, bakabileceğimiz birkaç şey var.
Deniz motorlarının zor bir ömrü vardır. Çalışmak zorunda oldukları ortam metal parçalar için en iyisi değildir ve korozyon, rahat tekne sezonunuz için her zaman mevcut bir tehdittir! Şimdi iyi bir temizlik, motorunuzun yavaşça herhangi bir zararlı tuza saldırmadan hazırda bekletme moduna geçmesini sağlamalıdır. Gelecek sezon çok daha zor bir hale gelmeden önce herhangi bir yağ veya yakıt lekesinden hemen kurtulmak da iyi bir fikir. Artık temiz bir motor bölmesi, gelecek sezon kokuların daha kalıcı hale gelmesini önlemeye de yardımcı olacaktır.
Modern yakıt, koruyucu olmadan nispeten kısa bir raf ömrüne sahiptir. Altı hafta kadar kısa bir sürede, modern benzin koyulaşmaya başlayabilir ve motorlarımızın iç kısımlarını tıkayabilir. Dizel, içinde büyüyen organizmalardan zarar görebilir ve bu da dizel motorun durma noktasına gelmesine neden olabilir. Benzinli veya dizel olsun hiçbir motor, yakıtına karışmış suyun tadını çıkaramaz. Sorun, çalışma sırasında yakılan yakıt miktarını en aza indirmek için hassas bir şekilde ölçülmüş miktarlarda yakıt sağlayan modern motorlarla biraz daha karmaşık hale geliyor. Bu küçük, hassas parçalar kesinlikle eski motorlara göre tıkanmaya daha meyillidir, bu nedenle kış boyunca teknelerimizde kalan yakıtı nasıl işleyeceğimiz konusunda daha fazla dikkatli olmamız gerekir.
Aşırı kullanımdan dolayı sorunları olan motorları neredeyse hiç görmüyorum, ancak kullanım eksikliği nedeniyle sorunları olan haftada 10 tane görüyorum'. Geçen gün yerel motor teknisyenimizin söylediği buydu. Tuzlu su buharlaşırken tuzun kendisini geride bırakır. Bu zamanla oluşur ve motorlarımızın soğutma sistemini yavaşça boğar. Motor tuzla tıkandıkça, bazı kısımları da soğumaz, bu da yerel sıcak noktalar ve genel bir verimlilik eksikliği yaratır. Tıkanıklıklar kötüleştikçe, motor kendini serin tutmak için daha fazla ve daha az verimlilikle (burada 'daha fazla yakıt yakmayı' düşünün!) Çalışacak ve sonunda kötü şeyler olacak. Her kullanımdan sonra motoru yıkamak, özellikle motorun en uzun süre boşta kalacağı sezon sonunda bunu önlemeye yardımcı olacaktır.
Motorunuzun yağı, sorunsuz çalışması ve uzun ömrü için hayati öneme sahiptir, bu nedenle hiç şüphesiz köşelerin kesileceği bir alan değildir. Neyse ki, petrol ve onu değiştirmek için gereken aksesuarlarla ilgili harika fırsatlarımız var. Mevcut motor yağınız da size motorunuzun sağlığı hakkında çok şey söyleyebilir, öyleyse neden yeni Spectro Yağ Analiz Kitimizi denemiyorsunuz? Kiti satın alın, posta ücreti ödenmiş konteynırda bir numune gönderin ve birkaç gün sonra motorunuzun durumu hakkında bir rapor alın. Bu sistem, bir tekne satın alıyorsanız ve size sadece motorun dış durumuna bakan bir eksperden çok daha fazlasını söyleyebilirse hayati önem taşır.
Motorumuzu temizlerken ve yıkarken zararlı tuzun çoğunu giderirken, şimdi onu neme neden olan genel korozyondan nasıl koruduğumuzu düşünmemiz gerekiyor. Çok çeşitli gres, yağ ve yağlayıcıları stokluyoruz. Burada düşünmemiz gereken sadece motorumuz değil. Direksiyon, dişli / gaz kelebeği kabloları, bataryalar ve elektrik sistemleri gibi yardımcı sistemler de korozyonla ilgili sorunlara meyillidir ve hepsi de uygun bir korozyon korumasının liberal bir kaplaması olmaya değerdir. Motorun iç işleyişi büyük ölçüde paslanmaz çelikten yapılamaz veya koruma için boya ile kaplanamaz. Bu çıplak, boyanmamış metal yüzeylerin korunması da hayati derecede önemlidir ve iyi bir sisleme yağı, onları göremediğimiz gömülü tüm motor parçalarına ulaşmalıdır. Soğuktan korunma da burada özel bir anılıyor..
Özellikle bir dıştan takmalı motorun veya dıştan takmalı motorun kasası çevresinde, motorlarımızın boyası için sıyrıklar ve darbeler kaçınılmazdır. Motorunuzun yeniden yeni gibi görünmesi için çok çeşitli rötuş boyaları ve sprey kutuları satıyoruz. Bu işlem, yapmaya değer, motorunuzun bakımlı görünmesini sağlar ve yeniden satış zamanı geldiğinde değerini artırmaya yardımcı olur.
Yukarıdakilerin hepsini tamamladıktan sonra, bu kış fırtınaları sırasında kiri ve döküntüleri motordan fiziksel olarak nasıl uzak tutabileceğimizi düşünmek artık iyi bir fikirdir! İçten takmalı motorlar için, teknenin kendisi iyi kapatıldığı sürece, motor içeride güvenli bir şekilde kozalanmalıdır. Dıştan takmalı motorlar için, çıkarılamazlarsa, iyi bir örtü onları kış boyunca koruyabilir. Hava girişleri, kahverengi yapraklarla dolu olmadığında en iyi şekilde çalışır ve solmamış kaportaların üzerindeki güzel parlak, temiz çıkartmalar da kalıntı değerlere yardımcı olur. Hepimiz, bir sürü rakam ve harfin eksik olduğu soluk bir dıştan takmalı motorlu satılık bir tekneye baktık. Normalde motorun iç kısmına da aynı ölçüde bakılıp bakılmadığını merak ediyorum! Güvenlik de yılın bu zamanında göz önünde bulundurulması gereken bir konudur, tekneler genellikle su dışındayken ve römorklarla daha erişilebilir olabilir.