Çapa Makinelerinin Bakımı Ve Çalıştırılması

Çapa Makinelerinin Bakımı Ve Çalıştırılması

08.01.2018
Çapa makinenizin her kullanımından sonra düzenli ve sistematik bir bakım yapılması çok fazla zaman almaz ve bir sonraki kullanım için konfor ve güvenlik sağlayacaktır. Motor, şanzıman veya şanzıman gibi daha karmaşık müdahaleler için bir profesyonelle iletişime geçmekten çekinmeyin.

BAŞLANGIÇ

Bayilerimizin çoğu, makineyi bahçede anında kullanımınıza hazır hale getirecektir. Durum böyle değilse, makine bir kullanım kılavuzu ile satılır. Montaj ve çalıştırma hakkında bir bölüm bulacaksınız. En iyi koşullarda başlamak için lütfen titizlikle izleyin. ÖNEMLİ: Makine monte edildikten sonra motorun yağlanmasına devam edin: yağ tipi ve miktarı kılavuzda belirtilmiştir. Makine yağ banyosu filtresi kullanıyorsa, manuel talimatlara bakın. Bu adımlardan sonra yakıt deposunu doldurabilir ve makineyi çalıştırabilirsiniz.

MAKİNENIZIN ÖMRÜNÜ ARTIRACAK BASİT YÖNTEMLER:

Çapa makinenizin her kullanımından sonra düzenli ve sistematik bir bakım yapılması çok fazla zaman almaz ve bir sonraki kullanım için konfor ve güvenlik sağlayacaktır. Motor, şanzıman veya şanzıman gibi daha karmaşık müdahaleler için bir profesyonelle iletişime geçmekten çekinmeyin.

Temizleme: Daha iyi güvenlik koşulları için egzoz borusunun soğumasını bekleyin, ardından bujiyi çıkarın. Elektrikli çapa makinası ise güvenlik anahtarını çıkarın.

Çalışma aletlerini ve kapağın iç kısımlarını temizleyin. Ağır eldiven giyin ve ahşap veya plastik bir alet kullanın. Tüm boşlukları çıkarın, gerekirse suyla yıkayın. Yüksek basınçlı yıkayıcı kullanmayın. Makinenin bu alanına daha kolay erişebilmek için zemin üzerindeki saplarla geriye doğru eğilmesini sağlayabilirsiniz. Yan tarafa eğmeyin. Önce yağ banyosu filtresinin deposunu varsa çıkarın. Bir fırça ile makinenin geri kalanındaki tozu temizleyin.

HAVA FİLTRE BAKIMI

Kirli bir hava filtresi zor bir yolverme, bir elektrik kesintisi, kötü bir çalışma ve motorun hızlanmış aşınmasına neden olabilir. Hava filtresinin temizliği daima garanti edilmelidir. Her kullanımdan sonra hava filtresi koşullarını kontrol edin, gerektiğinde temizleyin veya en azından her 25 saatte bir temizleyin. Her 200 saatte bir filtreleme öğesini değiştirin.

Motora göre çeşitli hava filtreleri türleri mevcuttur:

Köpük hava filtresi: Elemanı çıkarın ve benzinle temizleyin. Güneş altında kurutun. Motor yağıyla doyurun, ardından yağın eşit bir şekilde yayılması için sıkıca bastırın ve fazlasını alın. Montaj yönüne uyarak yerine geri koyun.

Çift elemanlı hava filtresi: Köpük filtresini kağıt filtresinden çıkarın. Her iki elemanı da kontrol edin ve zarar görürlerse değiştirin. Kağıt filtresini temizlemek için, filtreden sert bir yüzeye defalarca vurarak kiri temizleyin ya da sıkıştırılmış hava içerisinden (2 M maksimum) basın. Bu işlem için fırça kullanmayın. Köpük elemanını temizlemek için: Önceki bölüme bakın. Filtrenin tabanını ve plastik kapağını temizleyin. Tüm öğeleri yerine koyun.

Yağ banyosu filtresi: Kapağı çıkarın, köpük filtresini çıkarın ve temizleyin (önceki bölüme bakın) Depoyu çıkarın ve uygun bir kapta boşaltın. Depoyu sıvı deterjan ve suyla temizleyin ve daha sonra kurutun. Tüm elemanları değiştirin ve SAE 10W30 marka motor yağını filtrenin deposuna ekleyin. Dolum seviyesi depoda gösterilir. Yağ boşaltımı her 25 saatte bir veya yılda bir kez yapılmalıdır. Hava filtresi düzenli olarak temizlenmelidir; çevre tozluysa daha da fazla olmalıdır.

Daha fazla açıklama için, motor kullanım kılavuzuna bakın veya satıcınız ile temasa geçin.

MOTOR YAĞI

Seviye kontrolü:  Her kullanımdan önce motor yağı seviyesini kontrol etmek önemlidir. Bunu yapmak için, makineyi düz bir zemin üzerine koyun. Motor desteği yatay olmalıdır. Yağ karteri motorun ön tarafında bulunur, ayrıca seviye göstergesi. Kapağı sökün, çıkarın ve göstergeyi silin. Kontrol, kapağı vidalamadan yerlerine koyarak yapılır. Göstergede, tarama alanının içinde, düşük ve yüksek düzey arasında olması gereken yağ seviyesini okuyun. Seviye her zaman doğru olmalıdır. Değilse, 4 zamanlı motor için SAE 10W30 yağ ekleyin.

Boşaltma: İlk drenaj, hangisi önce gerçekleşirse, 10 saat veya 1 yıl sonra yapılmalıdır. O halde hangisi önce gelirse, 50 saatte bir veya 3 yıl sonra öneririz. Bu işlem için, bayinizde veya mekanik bahçede  araçlar konusunda uzmanlaşmış bir atölyede bir randevu almalısınız.

KABLO AYARI

Makine modeline bağlı olarak bir veya daha fazla kablo içerir (kavrama, geri vites, motor gazı ayarı ...). Kontrolleri işletiyorlar. Kontrol ve ayar, kol hareketinin en iyi şekilde optimizasyonu için önemlidir. Her bir kablo üzerinde bir ayar cıvatası vardır.

El kitabını gösteren kontrol ve ayar talimatlarını izleyin.

DEPOLAMA

Sonbaharda işten sonra, sonraki baharda en iyi şartlarda makineyi tekrar başlatmak için talimatlara uymanız önemlidir.
  • Makineyi tamamen temizleyin, dişleri çıkarın ve kontrol edin. Aşırı aşınmış bir kulvar düzgün çalışmayacağından ve ikinci iletiyi daha çabuk takınca, gerekirse değiştirin.
  • Bıçağı tek başına değil, tüm dişleri de değiştirmenizi öneririz. Dişlerin sabitleme deliklerinde çok önemli bir boşluk iletimine zarar verebilir. Gç şaftını ve mafsal milini makine üzerinde değiştirmeden önce gresleyin.
  • Şanzıman kapatma flanşının alt kısmını kontrol edin. Aşınmışsa, çok önemli aşınma transmisyona zarar vermeden önce değiştirilmelidir.
  • Şanzımana 20g lityum esaslı gres ekleyin. Depolama işleminden önce her 50 saatte bir veya en az yılda bir kez.
  • Yakıt deposunu boşaltın. Tüm yakıt sistemini boşaltmak için yakıt bitene kadar motoru çalıştırın. Karbüratörün bozulmuş bir yakıtla kirlenmesine bağlı olarak herhangi bir sorunun oluşmaması için, dükkanlarda bulunan kullanıma hazır bir yakıt kullanabilirsiniz: Bu alkile yakıt daha az zararlı ürünler içeriyor ve karbüratörün ovulmasını önlüyor.
  • Her somun ve vidanın iyice sıkıldığından emin olun.
  • Makine kuru ve havalandırılmış bir yerde saklanmalıdır.